Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Til lykke, Mona Juul

Til lykke, Mona Juul Mona Juul, leder af Det Konservative Folkeparti
Torsdag 14. marts 2024
Mona Juuls mærkesager har længe været erhvervslivet og bæredygtighed. Det er vi glade for i kommunikationsbranchen.

Med Mona Juul som ny politisk leder for Konservative, får partiet en kvinde i spidsen med 30 års erhvervserfaring. Mange af dem på bureauet Envision i Aarhus, hvor hun var adm. direktør fra 2007.

I 2018 stoppede hun som adm. direktør for at køre sig selv i stilling politisk. Som kommunikationsprofil havde hun naturligvis styr på, hvordan hun skulle profilere sig i Østjyllands Storkreds, hvor hun blev valgt ind i Folketinget i 2019 på en overlegen førsteplads med 3.846 stemmer.

Dengang udtalte hun til Bureaubiz, at hun ikke kun gik efter at komme ind i Folketinget.

”Jeg stiller ikke op for at vinde, jeg stiller op for at vinde stort.”

Mona Juul har som konservativ politiker især som erhvervsordfører gjort sig synlig på erhvervsområdet. I 2020 blev hun klimaordfører. Det er ikke et område, hun for nylig er begyndt at kere sig om.

Allerede da hun stillede op, var bæredygtighed en af hendes mærkesager, og hun så også, at det ville blive et potentiale for kommunikationsbranchen:

”Mange virksomheder får i de kommende år nogle udfordringer omkring at blive mere bæredygtige og cirkulære. Det kommer der ikke en McKinsey-konsulent og fortæller dem – det kommer den her branche til at kunne hjælpe med,” sagde hun til Bureaubiz i 2018.

”Vi siger fra GRAKOM stort til lykke med valget af Mona Juul som konservativ leder, og vi glæder os over, at det er en politiker, der både interesserer sig for erhvervslivet og for klimaet, der nu skal stå i spidsen for Konservative,” siger Carina Christensen, adm. direktør i GRAKOM.

Læs også
På dagens generalforsamlinger i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgivere var der genvalg til formand Jesper Jungersen, som nu igen besidder formandsposten for en 2-årig periode. 
200 deltagere fra alle GRAKOMs fire branchefællesskaber: Grafisk Branche, FESPA, Dansk Promotion og Creative Club, var samlet til en hel dag fuld af viden, inspiration og netværk. Der blev lyttet til, hvor Steen Bocian tror, økonomien er på vej hen. Hvilke krav Danish Crown stiller til deres underleverandører og repræsentanter fra de fire branchefællesskaber kom med deres bud på, hvordan man klarer sig. Eftermiddagen blev brugt til kunstig intelligens, hvor deltagerne fik en øjenåbnende introduktion til, hvad kunstig intelligens kan, og hvordan virksomhederne kan bruge den.