Fordele ved tryk

En oversigt over diverse undersøgelser og gimmicks, der alle handler om fordelen ved tryk. Listen bliver jævnligt opdateret.

Læs også: Fem myter om tryksagen og miljøet

Analogt vækker følelser

Den voksende digitalisering giver os mere lyst til at have fysiske ting som bøger eller breve i hånden, lyder det i en frisk rapport. Læs mere

Breve signalerer troværdighed
Det er langt de fleste danskere, der åbner deres postkasse dagligt og læser eller skimmer brevene med det samme. Mange af disse mener, at brevet er bedre til at signalere vigtigt og tro-værdigt information. Læs mere

Følesansen hjælper hjernen
En ny undersøgelse fra Norge bekræfter, at der er forskel på at læse en tekst på skærm og papir. Du får en dybere og mere varig forståelse af indholdet, når du læser en tekst på papir. Læs mere

Trykte kataloger øger online shopping
I den digitale verden vi lever i, er det nemt at overse kataloger. Men for detailhandlere kan det være en dyr fejl. Kataloger driver nemlig folk online og øger deres forbrug. Læs mere

Flere svarer på direct mails
Direct mails og Telemarketing er bedre til at skabe salg end de digitale medier. Læs mere

Trykte magasiner skaber øget salg
Ny engelsk undersøgelse viser at hvert pund, som bliver investeret i trykte magasinkampagner, skaber en Return of Investment (ROI) på 1,4£. Læs mere

En gammeldags direct mail er mest effektiv
Et studie fra Nielsen fra foråret 2012 viser, at en gammeldags direct mail fanger opmærksom-heden bedre end e-mails. Det skriver Bureaubiz.dk. Læs mere

Magasiner og medlemsblade vinder guld
Danskere foretrækker primært at læse magasiner og medlemsblade på tryk fremfor digitale versioner. Det viser en ny undersøgelse om brevets styrker. Læs mere

Læs på tryk og aktivér din hjerne
En ny undersøgelse konkluderer, at trykte medier skaber et dybere indtryk i hjernen sammen-lignet med virtuelle og digitale medier. Læs mere

Aviserne er stadig vigtige
På trods af en knap så lysende fremtid, svarer hver fjerde marketingchef, at dagbladene har betydning for salg af produkter og tjenester. Det skriver markedsforing.dk. Læs mere

Hvis du vil huske noget – så læs det på tryk
Fire ud af fem svenskere foretrækker tryk, når de skal koncentrere sig og huske, hvad de har læst. Det er en af oplysningerne i den årlige trendrapport POP10 fra kampagnen Power of Print, som bl.a. Grafiska Företagens Förbund står bag. Ligesom forrige år er undersøgelsen baseret på svar fra 1.000 svenskere i alderen 18-80 år.

Læs mere om dette og andre fordele ved tryk hos www.powerofprint.se, hvorfra man også kan bestille rapporten i trykt form.

BOOK - the new device
Humoristisk gennemgang på spansk (med engelske undertekster) af "bog"s fordele - mange flere, end man umiddelbart skulle tro. Se klippet her.