Information om Corona-situationen

GRAKOMs juridiske afdeling har udarbejdet en vejledning om, hvordan medlemsvirksomhederne skal forholde sig i forhold til medarbejderne. Få også information om kontakten mellem medlemsvirksomhederne og GRAKOMs medarbejdere.

Regeringen og myndighederne skærpede i går aftes forholdsreglerne markant for at undgå spredning og hele landet står nu i en helt ekstraordinær situation med spredning af Coronavirus.

”I GRAKOM har vi først og fremmest fokus på vores medlemmers udfordringer i situationen,” siger adm. direktør i GRAKOM, Thomas Torp, og tilføjer:

”Og på baggrund af omstændighederne indfører vi også forholdsregler internt i GRAKOM. Det gør vi både for at passe på vores medarbejdere, så de er bedst muligt i stand til at varetage opgaverne overfor vores medlemmer. Og så gør vi det også, fordi vi i sådan en situation skal tage et medansvar for vores samfund og for de mest udsatte.”

Juridisk vejledning til GRAKOMs medlemmer

Den juridiske afdeling hos GRAKOM har udfærdiget en vejledning om, hvordan man som virksomhed skal forholde sig i forhold til medarbejderne. Den blev offentliggjort forleden, og er netop blevet opdateret. Se den her.

Kontakt til GRAKOM

Kontakten mellem medlemmer og GRAKOMs medarbejdere vil i den nærmeste tid foregå telefonisk og pr. mail. De fleste medarbejdere arbejder hjemmefra, og selvom hovedkontoret ikke nødvendigvis er fysisk bemandet, er det muligt at komme i kontakt med medarbejdere også ad hovednummeret.

Medlemsmøder aflyst

Alle medlemsmøder aflyses foreløbig indtil 29. marts, og Thomas Torp opfordrer GRAKOMs kredse og brancheforeninger til at overveje om medlemsmøder skal afvikles eller udskydes.

De danske myndigheder har samlet links til alle informationer om coronavirus/covid-19 på coronasmitte.dk.