Stigende efterspørgsel på promotionartikler

Forventninger fra promotionbranchen er positive for 2022. Det viser ny analyse fra GRAKOM.

Promotionbranchen har positive forventninger til efterspørgslen på promotionartikler i 2022. Således forventer branchen både stigende efterspørgsel på de produkter, branchen sælger og på en deraf følgende stigende omsætning i 2022. Det viser en ny undersøgelse fra GRAKOM.

”Branchen har for alvor lagt corona-epidemien bag sig og forventer en betydeligt højere efterspørgsel end før corona. Særligt efterspørgslen på beklædning forventes at stige her efter ophøret af alle corona-restriktionerne” siger Mads Lindegaard, cheføkonom i GRAKOM.

Undersøgelsen er lavet kun 14 dage efter krigen i Ukraine brød ud. Dermed er der en mulighed for, at de økonomiske konsekvenser ikke har slået fuldt igennem på besvarelserne i undersøgelsen.

”Krigen i Ukraine har skabt større usikkerhed omkring dansk økonomi. Væksten må forventes at blive lavere end tidligere forventet, og historisk set er promotionbranchen ret følsom over for konjunkturer. Derfor er der også en betydelig risiko for, at 2022 ikke ender så positivt årets undersøgelse indikerer” siger Mads Lindegaard.

Læs analysen her