"Nu virker det, som om de normale brandingaktiviteter er i vækst igen"

Arrangøren af MyVendo Fair forventer en god udstilling i næste uge, selvom man kan mærke coronas eftervirkninger på besøgstallet. Han ser en branche, der er på vej tilbage, selvom der også er udfordringer.

Til trods for udfordringer med corona-restriktioner, forventer arrangøren bag MyVendo Fair, Ole Larsen, at der igen i år kommer omkring 1000 besøgende. Corona har dog sat sine spor på årets messe, som skulle have været afholdt i marts, men nu i stedet bliver afholdt i næste uge, nemlig den 10.-11. august.

Corona betyder også, at der bliver færre udstillere end der har været før, alligevel er Ole Larsen ikke i tvivl om, at messen bliver god:

”Det bliver en koncentreret og hyggelig messe med 97 udstillere, som er færre end, der plejer at være. Til gengæld er der den fordel i år, at de besøgende får god tid til at besøge udstillerne. Det er dejligt, at vi kan mødes igen, og det er min opfattelse, at udstillere og besøgende glæder sig til at se hinanden igen.”

Ole Larsen taler med mange mennesker i branchen, og han har derfor et godt indblik i, hvad der sker. Han er både fortrøstningsfuld for fremtiden, men ser også nogle udfordringer.

”Alle har pænt travlt, og vi er på vej tilbage til en normal hverdag. Der var en lang periode, hvor man koncentrerede sig om værnemidler og andet Covid-19 relateret, men nu virker det som om normale brandingaktiviteter i vækst igen. Jeg er helt klart fortrøstningsfuld, og der er gang i julegavesalget, så vidt jeg hører.”

Han fortæller dog samtidig, at der kan være stor forskel på, hvordan det er gået afhængig af, hvilke produkttyper, man sælger.

”De, der har solgt arbejdstøj, har haft kronede dage, mens de, der har solgt kuglepenne har haft det svært, men den fælles udfordring er at få kunder til at bruge flere penge på vores produkter, fordi det første, man sætter en prop i, er reklamegaver, så derfor vil der være udfordringer i at få salget op igen,” siger Ole Larsen og peger på endnu en udfordring:

”Der er kæmpestore udfordringer på stigende fragtpriser, samt prisstigninger på råvarer inden for især vores branche, men også generelt.”