Inspirationsmøde: Tryk med ansvar

Klar miljøkommunikation

GRAKOM har lanceret en ansvarlighedskampagne, som slår hul på gamle myter om miljø og tryksager. Vi har i Danmark verdens grønneste grafiske branche, og det bør vi være bedre til at fortælle. Både til kunder, politikere og den enkelte dansker.

På GRAKOMs miljøroadshow vil du blive klogere på kampagnen, både fra et forretnings- og et miljømæssigt synspunkt.

Adm. direktør i GRAKOM, Thomas Torp, vil fortælle om baggrunden for kampagnen, introducerede enkelte elementer og give dig indspark til, hvordan du i din egen virksomhed kan bruge kampagnen og dens elementer i dialogen med kunderne og markedet.

Miljøchef i GRAKOM, Carsten Bøg, vil grave lidt dybere i miljøværktøjskassen. Han vil komme ind på, hvad miljø- og produktmærker er, hvilke der er de mest relevante, og hvordan de kan bruges konkret i virksomhedens markedsføring og miljøkommunikation.

FNs verdensmål bliver vendt, og du får indblik i, hvilke mål der er de mest relevante. Og hvordan målene hænger sammen med de relevante miljømærker og ledelsessystemer i branchen.

Carsten ser på, hvordan de kan bruges aktivt og forsvarligt i markedsføringen, og hvordan elementerne i ansvarlighedskampagnen hænger sammen med ovenstående.

Du får også et bud på, hvordan en grafisk virksomhed konkret har arbejdet med ansvarlig produktion, når Stibo Complete fortæller om deres miljøarbejde.

Tilmelding

Deltager #1
Deltager #2
Deltager #3