Emballagenetværksmøde: Bæredygtighed, miljø og klima i markedsføringen

Netværksmøderne i GRAKOMs emballagenetværk har altid fokus på de nyeste tendenser indenfor kvalitet, miljø og fødevarer. Vi drøfter både hvad der sker i branchen og i markedet samt ny lovgivning. Vi behandler det på både virksomheds- og produktniveau, og vi har altid fokus på et særligt tema.

I august træder vi et skridt tilbage og ser på, hvad der reelt skal til, når virksomhederne går i markedet med diverse anprisninger af sig selv og deres produkter. På mødet i maj præsenterede Heidi Lindberg Andersen fra Kromann & Reumert, hvad markedsføringsloven og forbrugerombudsmandens fortolkninger siger om brugen af diverse slogans som ”bæredygtig”, genanvendelig, bionedbrydelig, miljøvenlig osv. På dette møde i GRAKOMs emballagenetværk vil vi på baggrund af oplæg diskutere sammenhænge og muligheder mellem anvendelse af diverse miljømærker, certificeringer, konkrete tiltag og den mangfoldighed af såkaldte miljø- og ”bæredygtighedsbegreber”, der anvendes i dag. 

Som udgangspunkt afholdes mødet hos GRAKOM, hvis corona-situationen tillader det.

Møderække i 2020

25.02.2020 // Regulering af engangsprodukter af plast
19.05.2020 // Markedsføring og anprisninger af emballageprodukter
25.08.2020 // Brug af bæredygtighed, miljø og klima i virksomhedens markedsføring
24.11.2020 // Præsentation fra COWI med resultater fra undersøgelse af LCA for emballager i forbindelse med implementering af engangsplast-direktivet