CSR-kodeks 1.0



Grakom og HK/Privat har sammen udarbejdet et CSR-kodeks, som er målrettet den grafiske branche. Kodekset skal være med til at udstikke rammerne for en standard og en praksis omkring social ansvarlighed for fremstilling af grafiske produkter og serviceydelser - både nationalt og internationalt. 

Den grafiske branches CSR-kodeks tager udgangspunkt i FN Global Compacts ti principper, men er gjort mere handlingsorienteret til den grafiske branche.

Se herunder hvad de enkelte principper dækker over:
Indledning
Princip 1 og 2: Menneskerettigheder
Princip 3-6: Arbejdsrettigheder
Princip 7-9: Miljø
Princip 10: Antikorruption
Kontrol og dokumentation
Benyttede konventioner i CSR-kodeks

Tiltrædelse af kodeks
Ønsker du at tiltræde det grafiske CSR-kodeks eller se hvem der allerede er tiltrådt kodekset, kan du læse mere i menuen til venstre.

Hvem har tiltrådt det grafiske CSR-kodeks?
Få et hurtigt overblik over de virksomheder, der har tiltrådt det grafiske CSR-kodeks her.

For yderligere information kontakt Marie Raun Knudsen eller Carsten Bøg på tlf. 63 12 70 00.