Kursus: Få den rigtige pris for den gode idé

Kursus: Få den rigtige pris for den gode idé image
Design skaber værdi, men alle, der arbejder med kreative løsninger, oplever, at kunderne i mindre grad er villige til at betale for de gode idéer. En række undersøgelser viser, at prisen på bureauydelser falder med fem procent om året.
 
Hvad kan man selv gøre for at skabe en rentabel forretning og operere med en mere værdibaseret prissætning?
 
På dette specialtilpassede kursus får du svarene, en række værktøjer og inspiration. Du får input til:
  • Beskrivelse af opgaven – scope of work
  • Hvordan arbejder man med værdibaseret prissætning?
  • Forhandlingsevner – bliv klædt på til forhandlingen med indkøbsafdelingen
  • Udnyttelse af brandet – hvorfor får nogle bureauer mere for deres arbejde end andre?
  • Hvordan ser situationen ud fra kundens vinkel?
Programmet veksler mellem undervisning, en kundecase, praktiske øvelser og tjeklister. Der bliver undervejs rig lejlighed til at sparre og netværke med de andre deltagere.
 
Tjeklisterne er lavet, så du kan arbejde videre med dem, når du kommer hjem og øge rentabiliteten i din forretning. 

Henrik JensenHenrik Jensen
Underviser er Henrik Jensen. Han har tidligere været CEO for de mere end 20 kommunikationsbureauer, der findes i Dentsu Aegis Network i Norden. Henrik er ved at færdiggøre sin Ph.d.-afhandling om ”Business Model Innovation” på Roskilde Universitet.

Program
 
Hvad er prissætning?
Hvad betyder prissætningen for din forretning? Alle forskere peger på, at en mere værdibaseret prissætning er vejen frem. Men hvad er værdibaseret prissætning egentlig? Og hvorfor er det en bedre ide end den timebaserede prissætning?
 
Hvordan kommer jeg i gang med at prissætte mere værdibaseret?
Ron Baker har udgivet bogen ”Implementing Value Pricing”. Her gennemgår han de otte trin, der skal til for at implementere en værdibaseret prissætning. Vi gennemgår de otte trin og evaluerer, hvor god du er i dag til værdibaseret prissætning.

Tilmelding